پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  22842تاریخ انتشار:  3 مهر 1402 - 8:3
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
اخبار ویژه » شهر و شورا
معاون برنامه ریزی شهرداری همدان اعلام کرد:

 شهرداری‌الکترونیک مراجعات حضوری به دفاتراسنادرسمی را ۵۰ درصد کاهش داد

با راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک همدان پاسخ دهی غیرحضوری و الکترونیکی به استعلامات دفاتر اسناد رسمی موجب کاهش 50 درصدی مراجعات حضوری شهروندان به شهرداری همدان شد | شهرداری همدان موظف است نسبت به صدور پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری و آنی اقدام نماید.
به گزارش همدان پرس؛ معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار همدان گفت: با راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک همدان پاسخ دهی غیرحضوری و الکترونیکی به استعلامات دفاتر اسناد رسمی موجب کاهش 50 درصدی مراجعات حضوری شهروندان به شهرداری همدان شد.

مجتبی حمزه رستگار با اعلام این خبر بیان کرد: برای نخستین بار در شهرداری همدان و با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک ، پاسخ دهی به استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی صرفا" از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد و دیگر نیازی نیست شهروندان جهت اخذ پاسخ استعلام به شهرداری مراجعه کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار همدان اظهار کرد: طبق همکاری صورت گرفته مابین بین شهرداری و کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان در سال گذشته و در اقدامی نوین و بی‌نظیر در کشور با ایجاد دسترسی کاربران دفاتر اسناد رسمی به سامانه شهرداری الکترونیک، درخواست استعلام نقل و انتقال در سامانه مذکور توسط دفاتر اسناد رسمی ثبت  و پاسخ آن بصورت الکترونیکی و برخط توسط کاربر مستقر در شهرداری به دفترخانه ارسال خواهد شد و دیگر نیازی نیست شهروند به شهرداری مراجعه کند.

حمزه رستگار با اشاره به اینکه طبق آمار و گزارشات اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک  بیش از پنجاه درصد مراجعات و درخواست های ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی میباشد افزود با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش پنجاه درصدی مراجعات به شهرداری را شاهد بودیم که این امر موجب کاهش تردد و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری شده است.

وی تصریح کرد: در این روش کلیه شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خود اقدام نموده و ملک آنان دیونی نسبت به شهرداری نداشته باشد ، شهرداری همدان موظف است نسبت به صدور پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری و آنی اقدام نماید.

حمزه رستگار با توضیح اینکه شهرداری مسئولیت مندرجات پاسخ استعلامی را که با شماره امضاء مجاز الکترونیکی که امکان مشاهده اصل استعلام در وب سامانه شهرداری الکترونیک همدان به نشانی http://esup.hamedan.ir فراهم آمده است را پذیرفته و تضمین می نماید ، اظهار داشت: کلیه استعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضاء مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که بصورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک همدان را دارا می باشد.
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
  برچسب ها: همدان‌پرس

همدان‌پرس

, شهرداری‌الکترونیک

شهرداری‌الکترونیک

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir